[ AFB 2.5 150 KM] Olej i biały dym... pomocy
[ AFB 2.5 150 KM] Olej i biały dym... pomocy
Witam serdecznie mam pytanie,
Jestem z okolic gliwic, posiadam a6 V6 2,5 150 tiptronic
Mam mały a w zasadzie duzy problem,
mianowicie:
z silnika kapie mi olej, lokalizacja - zimering badz uszczelka miedzy skrzynia biegow a silnikiem ( tyle sie dowiedzialem na stacji diagnostycznej ) - sam osobiście sie nie znam - jestem laikiem :P
Niepokoi mnie rowniez biały smierdzący dym, auto po wymianie turbiny, ktos mi powiedział ze przyczyną może byc ODMA ... pytam was specjalistow
zastanawiam się rownież jaki byłby koszt naprawy tych usterek, ponadto czy ktoś z okolic gliwic był by w stanie podjąć się tej naprawy
PS. wydaje mi się że autko znacznie straciło na mocy ...
z góry dziekuje za odpowiedzi
Jestem z okolic gliwic, posiadam a6 V6 2,5 150 tiptronic
Mam mały a w zasadzie duzy problem,
mianowicie:
z silnika kapie mi olej, lokalizacja - zimering badz uszczelka miedzy skrzynia biegow a silnikiem ( tyle sie dowiedzialem na stacji diagnostycznej ) - sam osobiście sie nie znam - jestem laikiem :P
Niepokoi mnie rowniez biały smierdzący dym, auto po wymianie turbiny, ktos mi powiedział ze przyczyną może byc ODMA ... pytam was specjalistow
zastanawiam się rownież jaki byłby koszt naprawy tych usterek, ponadto czy ktoś z okolic gliwic był by w stanie podjąć się tej naprawy
PS. wydaje mi się że autko znacznie straciło na mocy ...
z góry dziekuje za odpowiedzi
- Multifonika
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 2597
- Rejestracja: 21 mar 2013, 17:21
- Imię: Robert
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 2001
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.3 133KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Witam, tak mi sie wydaje... nie wiem jak by ,,wygladała'' jazda gdyby nie palił na wszystkie wydaje mi sie ze wszystko jest OK tylko ten wyciek, biały dym i spadek mocy ... hmmm... chciałem sprzedac to audi ale kto kupi auto tej klasy z takimi mankamentami a jak już to za ile 5k ? zal mi go bo auto jest swietne tak samo komfort samej jazdy ...
Ostatnio zmieniony 16 maja 2013, 22:05 przez krukers25, łącznie zmieniany 1 raz.
Witam !
Pracę nie na wszystkie cylindry byś usłyszał. Dym i spadek mocy wynika ze złego spalania na którymś cylindrze. Może to być wtryskiwacz, kompresja, słynne krzywki z samoregulatorami. Na odległość trudno powiedzieć. Kwestia samego wycieku, może faktycznie padł ci tylni uszczelniacz lub co bardziej prawdopodobne, na początku wydechu pokazuje ci się coś niespalone - paliwo ? olej ? Może być, że na zimnym mniej dymi, póÂźniej, jak się nagrzeje coraz bardziej. To by wskazywało że coś faktycznie do końca nie spala. Ten wyciek na obudowie, przy uszczelniaczu będzie pojawiał się w dolnej części, na łączeniu skrzyni i silnika. Jeżeli masz to od góry to raczej ścieka z wydechu lub samej turbiny.
pzdr
Pracę nie na wszystkie cylindry byś usłyszał. Dym i spadek mocy wynika ze złego spalania na którymś cylindrze. Może to być wtryskiwacz, kompresja, słynne krzywki z samoregulatorami. Na odległość trudno powiedzieć. Kwestia samego wycieku, może faktycznie padł ci tylni uszczelniacz lub co bardziej prawdopodobne, na początku wydechu pokazuje ci się coś niespalone - paliwo ? olej ? Może być, że na zimnym mniej dymi, póÂźniej, jak się nagrzeje coraz bardziej. To by wskazywało że coś faktycznie do końca nie spala. Ten wyciek na obudowie, przy uszczelniaczu będzie pojawiał się w dolnej części, na łączeniu skrzyni i silnika. Jeżeli masz to od góry to raczej ścieka z wydechu lub samej turbiny.
pzdr
SPTH - bardziej wlasnie od dołu, w kanale mechanik + pracownik stacji diagnostycznej stwierdzili ze to okolice skrzyni biegow i silnika, wiec raczej gdzies z dołu to wycieka cholera tam jest tak napchane wszystkiego ze trudno stwierdzic MI laikowi w tym temacie do wiecej od samego poczatku jak je kupilem nie było problemu ze spadkiem mocy dopiero jak zaczoł dymic na biało i olej zaczal kapac, natomiast sama praca silnika jest taka sama jak na poczatku, wiec watpie zeby silnik palił na 4 czy 5 garów wydaje mi sie ze na wszystkie, sam zapach spalin jest ewidentnie nasiąknięty olejem, nie wydaje mi sie zeby to było paliwo ... nie wiem co robic a co wiecej od czego zacząć ... heh
[ Dodano: 2013-05-16, 02:01 ]
Dodam ze turbina była wymieniana na nową, lecz w samym przewodzie - tym gumowym co jest podłączony do turbiny na sciankach od wewnętrznej był czarny olej, oczywiście przed wymianą ... a jak po wymianie nie jestem w stanie powiedziec ...
[ Dodano: 2013-05-16, 02:01 ]
Dodam ze turbina była wymieniana na nową, lecz w samym przewodzie - tym gumowym co jest podłączony do turbiny na sciankach od wewnętrznej był czarny olej, oczywiście przed wymianą ... a jak po wymianie nie jestem w stanie powiedziec ...
Witam !
Mogą to być dwie awarie, uszczelniacz (wału, ale może też być usczelniacz skrzyni. Jednak wtedy olej będzie inny kolor). Druga to nieszczelność na opaskach przy turbinie lub sama turbina daję olejem (słaby i dymienie). Każda turbina ma przecieki, problemy się zaczynają gdy daje za dużo, że nie może silnik tego przepalić bez dymu. Ewentualnie masz niespawność jakiegość wtryskiwacza. Zrób logi statyczne. Duża korekcja może świadczyć o wtryskiwaczu lub słabszej kompresji w cylindrze.
pzdr
Mogą to być dwie awarie, uszczelniacz (wału, ale może też być usczelniacz skrzyni. Jednak wtedy olej będzie inny kolor). Druga to nieszczelność na opaskach przy turbinie lub sama turbina daję olejem (słaby i dymienie). Każda turbina ma przecieki, problemy się zaczynają gdy daje za dużo, że nie może silnik tego przepalić bez dymu. Ewentualnie masz niespawność jakiegość wtryskiwacza. Zrób logi statyczne. Duża korekcja może świadczyć o wtryskiwaczu lub słabszej kompresji w cylindrze.
pzdr
jedna i druga awaria pasuje do sytuacji natomiast SPTH - turbo wymieniałem na nowe wiec raczej watpie zeby jakies opaski zostały zle podłączone, problem był na starej turbinie i na nowej jest ta sama sytuacja czyli bez zmian,spth pisze:Witam !
Mogą to być dwie awarie, uszczelniacz (wału, ale może też być usczelniacz skrzyni. Jednak wtedy olej będzie inny kolor). Druga to nieszczelność na opaskach przy turbinie lub sama turbina daję olejem (słaby i dymienie). Każda turbina ma przecieki, problemy się zaczynają gdy daje za dużo, że nie może silnik tego przepalić bez dymu. Ewentualnie masz niespawność jakiegość wtryskiwacza. Zrób logi statyczne. Duża korekcja może świadczyć o wtryskiwaczu lub słabszej kompresji w cylindrze.
pzdr
jak mogę sie dowiedziec co jest problemem bez nie potrzebnych kosztów.
ewentualnie jak sprawdzic te całe ,,wtryskiwacze'' ?
wyjasnij mi co znaczy ,,zrob logi statyczne'' ?
PS. Szukam co prawda jakiegos konkretnego mechanika ale jak mowie 2,5 V6 to kazdy ze ciezko z terminami albo ze nie zrobia tego hehe ;P
[ Dodano: 2013-05-20, 23:41 ]
rozmawialem z mechanikiem powiedzcie mi czy palenie na biało i spadek mocy moze byc przyczyną starej odmy? mowił zeby wymienic ... co o tym myslicie ?
- Naprawa Audi A6
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1362
- Rejestracja: 18 paź 2009, 12:22
- Imię: Tomek
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2006
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.7TDI 180KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga