Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ AFB 2.5 150 KM] Olej i biały dym... pomocy

Silniki wysokoprężne
ODPOWIEDZ
krukers25
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 11
Rejestracja: 01 lip 2012, 12:39
Lokalizacja: gliwice

[ AFB 2.5 150 KM] Olej i biały dym... pomocy

Post autor: krukers25 » 11 maja 2013, 13:43

Witam serdecznie mam pytanie,
Jestem z okolic gliwic, posiadam a6 V6 2,5 150 tiptronic
Mam mały a w zasadzie duzy problem,
mianowicie:
z silnika kapie mi olej, lokalizacja - zimering badz uszczelka miedzy skrzynia biegow a silnikiem ( tyle sie dowiedzialem na stacji diagnostycznej ) - sam osobiście sie nie znam - jestem laikiem :P
Niepokoi mnie rowniez biały smierdzący dym, auto po wymianie turbiny, ktos mi powiedział ze przyczyną może byc ODMA ... pytam was specjalistow :)

zastanawiam się rownież jaki byłby koszt naprawy tych usterek, ponadto czy ktoś z okolic gliwic był by w stanie podjąć się tej naprawy

PS. wydaje mi się że autko znacznie straciło na mocy ...

z góry dziekuje za odpowiedzi

Awatar użytkownika
Multifonika
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2597
Rejestracja: 21 mar 2013, 17:21
Imię: Robert
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2001
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.3 133KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Multifonika » 11 maja 2013, 18:19

krukers25, poszło na PW. Zadzwoń do gościa.
Lektor.

krukers25
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 11
Rejestracja: 01 lip 2012, 12:39
Lokalizacja: gliwice

Post autor: krukers25 » 11 maja 2013, 18:41

Szalony - podałeś namiar na goscia z Kędzierzyna koÂźla, trochę za daleko,
zależało by mi na czymś bliżej okolice gliwic zabrza

krukers25
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 11
Rejestracja: 01 lip 2012, 12:39
Lokalizacja: gliwice

Post autor: krukers25 » 12 maja 2013, 01:04

ubytek plynu chlodniczego jest taki sam czyli zerowy... wszystko inne wg. mnie jest ok.
tylko ten olej silnikowy ktory ucieka prawdopodobnie z zimeringu miedzy silnikiem a skrzynia ... hmmmmm... tyle sie dowiedzialem od mechanika ktory nie chce sie podjać V6 :(

Awatar użytkownika
spth
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 52
Rejestracja: 19 maja 2012, 16:55
Lokalizacja: Jelenia Góra

Post autor: spth » 12 maja 2013, 21:13

Witam !
Skoro problem się pojawił po wymianie turbiny to zobacz najpierw tam. Albo z przewodu zasilającego, albo ze spływu, lub z samej turbiny. Turbo jest nad obudowa koła zamachowego, może spływa.
pzdr

krukers25
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 11
Rejestracja: 01 lip 2012, 12:39
Lokalizacja: gliwice

Post autor: krukers25 » 13 maja 2013, 14:20

PRzepraszam zle okreslilem temat - przed wymiana turbo była taka sama sytuacja wymieniłem bo ,,MYÂŚLAÂŁEM'' ze to wina turbo, a wyszło - negatywnie :(

Awatar użytkownika
spth
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 52
Rejestracja: 19 maja 2012, 16:55
Lokalizacja: Jelenia Góra

Post autor: spth » 13 maja 2013, 20:30

Witam !
A jak z olejem ? Praca na wszystkie garnki ?
pzdr

krukers25
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 11
Rejestracja: 01 lip 2012, 12:39
Lokalizacja: gliwice

Post autor: krukers25 » 15 maja 2013, 15:51

Witam, tak mi sie wydaje... nie wiem jak by ,,wygladała'' jazda gdyby nie palił na wszystkie :/ wydaje mi sie ze wszystko jest OK tylko ten wyciek, biały dym i spadek mocy ... hmmm... chciałem sprzedac to audi ale kto kupi auto tej klasy z takimi mankamentami a jak już to za ile 5k ? zal mi go bo auto jest swietne tak samo komfort samej jazdy ...
Ostatnio zmieniony 16 maja 2013, 22:05 przez krukers25, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
spth
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 52
Rejestracja: 19 maja 2012, 16:55
Lokalizacja: Jelenia Góra

Post autor: spth » 15 maja 2013, 17:30

Witam !
Pracę nie na wszystkie cylindry byś usłyszał. Dym i spadek mocy wynika ze złego spalania na którymś cylindrze. Może to być wtryskiwacz, kompresja, słynne krzywki z samoregulatorami. Na odległość trudno powiedzieć. Kwestia samego wycieku, może faktycznie padł ci tylni uszczelniacz lub co bardziej prawdopodobne, na początku wydechu pokazuje ci się coś niespalone - paliwo ? olej ? Może być, że na zimnym mniej dymi, póÂźniej, jak się nagrzeje coraz bardziej. To by wskazywało że coś faktycznie do końca nie spala. Ten wyciek na obudowie, przy uszczelniaczu będzie pojawiał się w dolnej części, na łączeniu skrzyni i silnika. Jeżeli masz to od góry to raczej ścieka z wydechu lub samej turbiny.
pzdr

krukers25
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 11
Rejestracja: 01 lip 2012, 12:39
Lokalizacja: gliwice

Post autor: krukers25 » 16 maja 2013, 01:59

SPTH - bardziej wlasnie od dołu, w kanale mechanik + pracownik stacji diagnostycznej stwierdzili ze to okolice skrzyni biegow i silnika, wiec raczej gdzies z dołu to wycieka cholera tam jest tak napchane wszystkiego ze trudno stwierdzic MI laikowi w tym temacie do wiecej od samego poczatku jak je kupilem nie było problemu ze spadkiem mocy dopiero jak zaczoł dymic na biało i olej zaczal kapac, natomiast sama praca silnika jest taka sama jak na poczatku, wiec watpie zeby silnik palił na 4 czy 5 garów wydaje mi sie ze na wszystkie, sam zapach spalin jest ewidentnie nasiąknięty olejem, nie wydaje mi sie zeby to było paliwo ... nie wiem co robic a co wiecej od czego zacząć ... heh

[ Dodano: 2013-05-16, 02:01 ]
Dodam ze turbina była wymieniana na nową, lecz w samym przewodzie - tym gumowym co jest podłączony do turbiny na sciankach od wewnętrznej był czarny olej, oczywiście przed wymianą ... a jak po wymianie nie jestem w stanie powiedziec ...

Awatar użytkownika
spth
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 52
Rejestracja: 19 maja 2012, 16:55
Lokalizacja: Jelenia Góra

Post autor: spth » 16 maja 2013, 17:31

Witam !
Mogą to być dwie awarie, uszczelniacz (wału, ale może też być usczelniacz skrzyni. Jednak wtedy olej będzie inny kolor). Druga to nieszczelność na opaskach przy turbinie lub sama turbina daję olejem (słaby i dymienie). Każda turbina ma przecieki, problemy się zaczynają gdy daje za dużo, że nie może silnik tego przepalić bez dymu. Ewentualnie masz niespawność jakiegość wtryskiwacza. Zrób logi statyczne. Duża korekcja może świadczyć o wtryskiwaczu lub słabszej kompresji w cylindrze.
pzdr

Awatar użytkownika
mwx
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1486
Rejestracja: 29 paź 2010, 13:27
Imię: Forum Audi A6
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2001
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0T CREH 340KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Poznań West

Post autor: mwx » 16 maja 2013, 17:50

Tak na wszelki wypadek zobacz czy nie cieknie spod korka filtra oleju. Slyszalem historie o niepotrzebnej wymianie zimmeringu - olej ciekl sobie z uszczelki filtra, wewnątrz V i ściekał z tyłu...
A wystarczyło w 3 min wymienić uszczelkę za 2PLN :D

krukers25
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 11
Rejestracja: 01 lip 2012, 12:39
Lokalizacja: gliwice

Post autor: krukers25 » 17 maja 2013, 14:43

spth pisze:Witam !
Mogą to być dwie awarie, uszczelniacz (wału, ale może też być usczelniacz skrzyni. Jednak wtedy olej będzie inny kolor). Druga to nieszczelność na opaskach przy turbinie lub sama turbina daję olejem (słaby i dymienie). Każda turbina ma przecieki, problemy się zaczynają gdy daje za dużo, że nie może silnik tego przepalić bez dymu. Ewentualnie masz niespawność jakiegość wtryskiwacza. Zrób logi statyczne. Duża korekcja może świadczyć o wtryskiwaczu lub słabszej kompresji w cylindrze.
pzdr
jedna i druga awaria pasuje do sytuacji natomiast SPTH - turbo wymieniałem na nowe wiec raczej watpie zeby jakies opaski zostały zle podłączone, problem był na starej turbinie i na nowej jest ta sama sytuacja ;/ czyli bez zmian,

jak mogę sie dowiedziec co jest problemem bez nie potrzebnych kosztów.

ewentualnie jak sprawdzic te całe ,,wtryskiwacze'' ?

wyjasnij mi co znaczy ,,zrob logi statyczne'' ?

PS. Szukam co prawda jakiegos konkretnego mechanika ale jak mowie 2,5 V6 to kazdy ze ciezko z terminami albo ze nie zrobia tego hehe ;P

[ Dodano: 2013-05-20, 23:41 ]
rozmawialem z mechanikiem powiedzcie mi czy palenie na biało i spadek mocy moze byc przyczyną starej odmy? mowił zeby wymienic ... co o tym myslicie ?

Awatar użytkownika
Naprawa Audi A6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1362
Rejestracja: 18 paź 2009, 12:22
Imię: Tomek
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2006
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7TDI 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Naprawa Audi A6 » 23 maja 2013, 22:08

krukers25 pisze:rozmawialem z mechanikiem powiedzcie mi czy palenie na biało i spadek mocy moze byc przyczyną starej odmy? mowił zeby wymienic ... co o tym myslicie ?
Jak najbardziej to może być przyczyną.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga