[C4 2.0ACE]sonda wskazuje na bogato-problem z rozruchem
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 41
- Rejestracja: 06 wrz 2008, 01:10
- Imię: Leszek
- Moje auto: S8 D2
- Rocznik: 1999
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: V8 4.2 l
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: INOWROCŁAW
[C4 2.0ACE]sonda wskazuje na bogato-problem z rozruchem
Witam mam Audi A6 C4 Avant 2.0 16V Quattro -1995r PB+LPG.
Mam problemy z rozruchem na zimnym i ciepłym silniku - czasami jest idealnie ale z reguły muszę dodać gazu żeby w miarę zapalił.
Objawy jakie zauważyłem to to iż jak podłącze interfejs do instalacji gazowej Bingo M to w programie pokazuje mi że sonda cały czas pracuje na około 0,8V w całym zakresie obrotów jak i na jałowym biegu- tak jest na PB95, natomiast na LPG na jałowym też pokazuje non stop na bogato a na podwyższonych obrotach pracuje ok od ubogiej do bogatej i tak oscyluje.
Robiłem eksperyment i odłączyłem na chwilę przewód od regulatora ciśnienia paliwa i na PB95 wskazania sondy spadły na ubogą mieszankę a na LPG obroty spadły i auto chciało zgasnąć. Wynika z tego że sonda jest ok a coś innego szwankuje tylko co, skoro czasami auto odpala od dotyku.
Jakiś czas temu wymieniałem kopułkę i palec i przez 2-3dni odpalał ok. Nie wiem czy może jakieś przewody nie łączą - może coś naruszyłem i dlatego było przez jakiś czas ok.
Jak sprawdzić regulator ciśnienia paliwa oraz wtryskiwacz rozruchowy, bo ewidentnie widać że auto się zalewa.
Aha a z błędów po podpięciu VAG wykazuje:
1.regulacja lambda- przekroczona wartość kontrolna - błąd sporadyczny
2.czujnik punktu zapłonu- brak sygnału- błąd sporadyczny
[ Dodano: 2009-12-14, 15:02 ]
Dzisiaj się trochę pobawiłem z podłączonym komputerem pod program od Bingo M i sonda wskazywała na bogato, ale jak zacząłem ruszać wężami które dochodzą do silnika krokowego to sonda zaczynała pracować dobrze. nie wiem czy to jakieś przewody gumowe tam są nieszczelne czy się zaginają czy co, bo silnik krokowy działa bo wymieniłem go już jakiś czas temu mimo że stary też dobrze chodził. Nie wiem co z tymi przewodami gumowymi bo żeby coś tam dojrzeć to mistrzostwo świata, a raczej napewno przyczyna tkwi w nich.
Ma ktoś jakiś pomysł jak tam oberkać przewody.
A może miał ktoś już taki problem?
Mam problemy z rozruchem na zimnym i ciepłym silniku - czasami jest idealnie ale z reguły muszę dodać gazu żeby w miarę zapalił.
Objawy jakie zauważyłem to to iż jak podłącze interfejs do instalacji gazowej Bingo M to w programie pokazuje mi że sonda cały czas pracuje na około 0,8V w całym zakresie obrotów jak i na jałowym biegu- tak jest na PB95, natomiast na LPG na jałowym też pokazuje non stop na bogato a na podwyższonych obrotach pracuje ok od ubogiej do bogatej i tak oscyluje.
Robiłem eksperyment i odłączyłem na chwilę przewód od regulatora ciśnienia paliwa i na PB95 wskazania sondy spadły na ubogą mieszankę a na LPG obroty spadły i auto chciało zgasnąć. Wynika z tego że sonda jest ok a coś innego szwankuje tylko co, skoro czasami auto odpala od dotyku.
Jakiś czas temu wymieniałem kopułkę i palec i przez 2-3dni odpalał ok. Nie wiem czy może jakieś przewody nie łączą - może coś naruszyłem i dlatego było przez jakiś czas ok.
Jak sprawdzić regulator ciśnienia paliwa oraz wtryskiwacz rozruchowy, bo ewidentnie widać że auto się zalewa.
Aha a z błędów po podpięciu VAG wykazuje:
1.regulacja lambda- przekroczona wartość kontrolna - błąd sporadyczny
2.czujnik punktu zapłonu- brak sygnału- błąd sporadyczny
[ Dodano: 2009-12-14, 15:02 ]
Dzisiaj się trochę pobawiłem z podłączonym komputerem pod program od Bingo M i sonda wskazywała na bogato, ale jak zacząłem ruszać wężami które dochodzą do silnika krokowego to sonda zaczynała pracować dobrze. nie wiem czy to jakieś przewody gumowe tam są nieszczelne czy się zaginają czy co, bo silnik krokowy działa bo wymieniłem go już jakiś czas temu mimo że stary też dobrze chodził. Nie wiem co z tymi przewodami gumowymi bo żeby coś tam dojrzeć to mistrzostwo świata, a raczej napewno przyczyna tkwi w nich.
Ma ktoś jakiś pomysł jak tam oberkać przewody.
A może miał ktoś już taki problem?
- hubos21
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 50
- Rejestracja: 30 lip 2010, 19:09
- Imię: Hubert
- Moje auto: A8 D2
- Rocznik: 1999
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: V8 3.7 l
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Lokalizacja: Mogilno
Podbijam bo walcze z tym samym. Leszek sonde odrzuciłbym bo jak silnik zimny sonda nie pracuje więc na zapalanie nie ma wpływu, u mnie zapalał na pyknięcie po nocy a po wyjeciu akumulatora i włożeniu z powrotem tragedia, może to zbieg okoliczności. Jak ciepły pali dobrze. Błędów nie ma ale jedno co zauważyłem to, że jak po nocy mierze napięcie na styczniku przepsutnicy to na wszystkich PINach jest 0.00V, jak już zapale zgasze to napięcie wraca tylko jest w granicach 10.5-11V nie wiem czy niskie npaięcie w instalacji nie jest problemem
- krzysztof-bar
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 32
- Rejestracja: 15 kwie 2009, 20:38
- Lokalizacja: War-Maz
To i ja się dołączę. Od pewnego czasu mam mały problem z odpaleniem na zimnym silniku. Rano gdy palę samochód odpala od przekręcenia kluczyka, lecz po chwili gaśnie, i tak aż do skutku, gdy już odpali telepie obrotami aż wreszcie zaczyna normalnie pracować. Dodam też że czasem jak jest rozgrzany i go zgaszę to mam problem z odpaleniem ale parę przekręceń kluczykiem i odpala.
- hubos21
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 50
- Rejestracja: 30 lip 2010, 19:09
- Imię: Hubert
- Moje auto: A8 D2
- Rocznik: 1999
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: V8 3.7 l
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Lokalizacja: Mogilno
jak posiadasz jakiś miernik to sprawdź jaką masz oporność na czujniku temperatury po nocy jak silnik kompletnie zimny, u mnie przekreći z 5 razy i zapala i później normalnie pracuje, mogę zgasić i później zapala od strzała, jak ciepły też nie ma problemu, obstawiam nastawnik ciśnienia paliwa, VAG nie pokazuje błędów, reszta sprawna, jutro sprawdze jeszcze raz wszystkie węże i wężyki, później na celownik biore wtrysk rozruchowy ale z drugiej strony jak zapale i zgasze od razu, silnik złapie kilka stopnii tylko, zapalam ponownie to rozruchowy też jeszcze daje paliwo a już wtedy auto zapal idealnie
proponuję żeby pomierzyć u każdego napięcia czy oprnośći poszczególnych części osprzętu o porównać
czujnik temperatury powinien mieć:
dla 20-30 stopni - 2000-3000ohm
dla 80-90 stopni - 200-300 ohm
u mnie sie mieści tylko nie mam porównania z nikim jak na zewnatrz jest 5 stopnii, jaką oporność ma czujnik, u mnie jak wspomniałem ma 4000-4500ohm
jak zapala czuje benzyne czyli wnioskuje, że silnik jest zalewany, tylko pytanie czy niesprawny jest czujnik temperatury, nastawnik ciśnienia paliwa czy coś z rozdzielaczem
proponuję żeby pomierzyć u każdego napięcia czy oprnośći poszczególnych części osprzętu o porównać
czujnik temperatury powinien mieć:
dla 20-30 stopni - 2000-3000ohm
dla 80-90 stopni - 200-300 ohm
u mnie sie mieści tylko nie mam porównania z nikim jak na zewnatrz jest 5 stopnii, jaką oporność ma czujnik, u mnie jak wspomniałem ma 4000-4500ohm
jak zapala czuje benzyne czyli wnioskuje, że silnik jest zalewany, tylko pytanie czy niesprawny jest czujnik temperatury, nastawnik ciśnienia paliwa czy coś z rozdzielaczem
- A6 Forum - fassi1
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1905
- Rejestracja: 23 gru 2007, 21:28
- Imię: Forum Audi A6
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2006
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.7TDI 163KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Warszawa
- hubos21
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 50
- Rejestracja: 30 lip 2010, 19:09
- Imię: Hubert
- Moje auto: A8 D2
- Rocznik: 1999
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: V8 3.7 l
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Lokalizacja: Mogilno
auta są odpalane ne benzynie więc w reduktorze nawet gazu nie mafassi1 pisze:Jeśli gaz zwykły czyli III generacja to najprawdopodobniej reduktor zalewa gazem i jest bogato. Reduktor do regeneracji lub nowy.
Dzisiaj rano kolejny raz wziąłem miernik i sprawdziłem czujnik temperatury pokazał 5800Ohm wiec od razu wydało mi się, że coś jest chyba nie tak, miałem akurat inny czujnik ale niebieski nagrzałem go żeby pokazywał 250 Ohm i podłączyłem do niego tylko wtyczke z ori czujnika, nigdzie go nie wkładałem leżał sobie swobodnie i auto zapaliło bez ziewnięcia tylko zgasło pochwili bo wiadomo zimny miał mtedy za małą dawke, na dniach zmieniam ten czujnik
- krzysztof-bar
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 32
- Rejestracja: 15 kwie 2009, 20:38
- Lokalizacja: War-Maz
- A6 Forum - fassi1
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1905
- Rejestracja: 23 gru 2007, 21:28
- Imię: Forum Audi A6
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2006
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.7TDI 163KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Warszawa
Popuszczający reduktor daje takie objawyhubos21 pisze:auta są odpalane ne benzynie więc w reduktorze nawet gazu nie mafassi1 pisze:Jeśli gaz zwykły czyli III generacja to najprawdopodobniej reduktor zalewa gazem i jest bogato. Reduktor do regeneracji lub nowy.
Dzisiaj rano kolejny raz wziąłem miernik i sprawdziłem czujnik temperatury pokazał 5800Ohm wiec od razu wydało mi się, że coś jest chyba nie tak, miałem akurat inny czujnik ale niebieski nagrzałem go żeby pokazywał 250 Ohm i podłączyłem do niego tylko wtyczke z ori czujnika, nigdzie go nie wkładałem leżał sobie swobodnie i auto zapaliło bez ziewnięcia tylko zgasło pochwili bo wiadomo zimny miał mtedy za małą dawke, na dniach zmieniam ten czujnik
- hubos21
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 50
- Rejestracja: 30 lip 2010, 19:09
- Imię: Hubert
- Moje auto: A8 D2
- Rocznik: 1999
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: V8 3.7 l
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Lokalizacja: Mogilno
reduktor mógłby popuszczać jakby miał czym a auto pracujące na benzynie ma odcięty dopływ gazu do reduktora przez elektrozawórfassi1 pisze:Popuszczający reduktor daje takie objawyhubos21 pisze:auta są odpalane ne benzynie więc w reduktorze nawet gazu nie mafassi1 pisze:Jeśli gaz zwykły czyli III generacja to najprawdopodobniej reduktor zalewa gazem i jest bogato. Reduktor do regeneracji lub nowy.
Dzisiaj rano kolejny raz wziąłem miernik i sprawdziłem czujnik temperatury pokazał 5800Ohm wiec od razu wydało mi się, że coś jest chyba nie tak, miałem akurat inny czujnik ale niebieski nagrzałem go żeby pokazywał 250 Ohm i podłączyłem do niego tylko wtyczke z ori czujnika, nigdzie go nie wkładałem leżał sobie swobodnie i auto zapaliło bez ziewnięcia tylko zgasło pochwili bo wiadomo zimny miał mtedy za małą dawke, na dniach zmieniam ten czujnik
- A6 Forum - fassi1
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1905
- Rejestracja: 23 gru 2007, 21:28
- Imię: Forum Audi A6
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2006
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.7TDI 163KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Warszawa
Reduktory do II generacji w silnikach z closed loop mają wbudowany regulator przepływu gazu bo jak ECU robi cut off to czymś musi być odcinany dopływ gazu a nie jest to robione przez elektrozawór przed reduktorem. Auto odpalasz na benzynie a regulator odcina dopływ gazu, bo po zgaszeniu auta reduktor nadal jest wypełniony gazem. Elektrozawór przed reduktorem tylko odcina dopływ fazy ciekłej.
- A6 Forum - fassi1
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1905
- Rejestracja: 23 gru 2007, 21:28
- Imię: Forum Audi A6
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2006
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.7TDI 163KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Warszawa
- A6 Forum - fassi1
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1905
- Rejestracja: 23 gru 2007, 21:28
- Imię: Forum Audi A6
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2006
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.7TDI 163KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Warszawa
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga