Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[C4 2.0ACE]sonda wskazuje na bogato-problem z rozruchem

Wszystko co dotyczy instalacji lpg dla wszystkich modeli z silnikami benzynowymi a6 i a7.
lesdud
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 41
Rejestracja: 06 wrz 2008, 01:10
Imię: Leszek
Moje auto: S8 D2
Rocznik: 1999
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: V8 4.2 l
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: INOWROCŁAW

[C4 2.0ACE]sonda wskazuje na bogato-problem z rozruchem

Post autor: lesdud » 13 gru 2009, 15:32

Witam mam Audi A6 C4 Avant 2.0 16V Quattro -1995r PB+LPG.
Mam problemy z rozruchem na zimnym i ciepłym silniku - czasami jest idealnie ale z reguły muszę dodać gazu żeby w miarę zapalił.
Objawy jakie zauważyłem to to iż jak podłącze interfejs do instalacji gazowej Bingo M to w programie pokazuje mi że sonda cały czas pracuje na około 0,8V w całym zakresie obrotów jak i na jałowym biegu- tak jest na PB95, natomiast na LPG na jałowym też pokazuje non stop na bogato a na podwyższonych obrotach pracuje ok od ubogiej do bogatej i tak oscyluje.

Robiłem eksperyment i odłączyłem na chwilę przewód od regulatora ciśnienia paliwa i na PB95 wskazania sondy spadły na ubogą mieszankę a na LPG obroty spadły i auto chciało zgasnąć. Wynika z tego że sonda jest ok a coś innego szwankuje tylko co, skoro czasami auto odpala od dotyku.
Jakiś czas temu wymieniałem kopułkę i palec i przez 2-3dni odpalał ok. Nie wiem czy może jakieś przewody nie łączą - może coś naruszyłem i dlatego było przez jakiś czas ok.
Jak sprawdzić regulator ciśnienia paliwa oraz wtryskiwacz rozruchowy, bo ewidentnie widać że auto się zalewa.

Aha a z błędów po podpięciu VAG wykazuje:
1.regulacja lambda- przekroczona wartość kontrolna - błąd sporadyczny
2.czujnik punktu zapłonu- brak sygnału- błąd sporadyczny

[ Dodano: 2009-12-14, 15:02 ]
Dzisiaj się trochę pobawiłem z podłączonym komputerem pod program od Bingo M i sonda wskazywała na bogato, ale jak zacząłem ruszać wężami które dochodzą do silnika krokowego to sonda zaczynała pracować dobrze. nie wiem czy to jakieś przewody gumowe tam są nieszczelne czy się zaginają czy co, bo silnik krokowy działa bo wymieniłem go już jakiś czas temu mimo że stary też dobrze chodził. Nie wiem co z tymi przewodami gumowymi bo żeby coś tam dojrzeć to mistrzostwo świata, a raczej napewno przyczyna tkwi w nich.
Ma ktoś jakiś pomysł jak tam oberkać przewody.
A może miał ktoś już taki problem?

Awatar użytkownika
hubos21
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 50
Rejestracja: 30 lip 2010, 19:09
Imię: Hubert
Moje auto: A8 D2
Rocznik: 1999
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: V8 3.7 l
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Lokalizacja: Mogilno

Post autor: hubos21 » 10 paź 2010, 19:24

Podbijam bo walcze z tym samym. Leszek sonde odrzuciłbym bo jak silnik zimny sonda nie pracuje więc na zapalanie nie ma wpływu, u mnie zapalał na pyknięcie po nocy a po wyjeciu akumulatora i włożeniu z powrotem tragedia, może to zbieg okoliczności. Jak ciepły pali dobrze. Błędów nie ma ale jedno co zauważyłem to, że jak po nocy mierze napięcie na styczniku przepsutnicy to na wszystkich PINach jest 0.00V, jak już zapale zgasze to napięcie wraca tylko jest w granicach 10.5-11V nie wiem czy niskie npaięcie w instalacji nie jest problemem

Awatar użytkownika
krzysztof-bar
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 32
Rejestracja: 15 kwie 2009, 20:38
Lokalizacja: War-Maz

Post autor: krzysztof-bar » 10 paź 2010, 21:36

To i ja się dołączę. Od pewnego czasu mam mały problem z odpaleniem na zimnym silniku. Rano gdy palę samochód odpala od przekręcenia kluczyka, lecz po chwili gaśnie, i tak aż do skutku, gdy już odpali telepie obrotami aż wreszcie zaczyna normalnie pracować. Dodam też że czasem jak jest rozgrzany i go zgaszę to mam problem z odpaleniem ale parę przekręceń kluczykiem i odpala.

Awatar użytkownika
hubos21
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 50
Rejestracja: 30 lip 2010, 19:09
Imię: Hubert
Moje auto: A8 D2
Rocznik: 1999
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: V8 3.7 l
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Lokalizacja: Mogilno

Post autor: hubos21 » 10 paź 2010, 21:44

jak posiadasz jakiś miernik to sprawdź jaką masz oporność na czujniku temperatury po nocy jak silnik kompletnie zimny, u mnie przekreći z 5 razy i zapala i później normalnie pracuje, mogę zgasić i później zapala od strzała, jak ciepły też nie ma problemu, obstawiam nastawnik ciśnienia paliwa, VAG nie pokazuje błędów, reszta sprawna, jutro sprawdze jeszcze raz wszystkie węże i wężyki, później na celownik biore wtrysk rozruchowy ale z drugiej strony jak zapale i zgasze od razu, silnik złapie kilka stopnii tylko, zapalam ponownie to rozruchowy też jeszcze daje paliwo a już wtedy auto zapal idealnie

proponuję żeby pomierzyć u każdego napięcia czy oprnośći poszczególnych części osprzętu o porównać

czujnik temperatury powinien mieć:
dla 20-30 stopni - 2000-3000ohm
dla 80-90 stopni - 200-300 ohm

u mnie sie mieści tylko nie mam porównania z nikim jak na zewnatrz jest 5 stopnii, jaką oporność ma czujnik, u mnie jak wspomniałem ma 4000-4500ohm

jak zapala czuje benzyne czyli wnioskuje, że silnik jest zalewany, tylko pytanie czy niesprawny jest czujnik temperatury, nastawnik ciśnienia paliwa czy coś z rozdzielaczem

Awatar użytkownika
A6 Forum - fassi1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1905
Rejestracja: 23 gru 2007, 21:28
Imię: Forum Audi A6
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2006
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.7TDI 163KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: A6 Forum - fassi1 » 10 paź 2010, 22:43

Jeśli gaz zwykły czyli III generacja to najprawdopodobniej reduktor zalewa gazem i jest bogato. Reduktor do regeneracji lub nowy.

Awatar użytkownika
hubos21
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 50
Rejestracja: 30 lip 2010, 19:09
Imię: Hubert
Moje auto: A8 D2
Rocznik: 1999
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: V8 3.7 l
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Lokalizacja: Mogilno

Post autor: hubos21 » 11 paź 2010, 08:14

fassi1 pisze:Jeśli gaz zwykły czyli III generacja to najprawdopodobniej reduktor zalewa gazem i jest bogato. Reduktor do regeneracji lub nowy.
auta są odpalane ne benzynie więc w reduktorze nawet gazu nie ma

Dzisiaj rano kolejny raz wziąłem miernik i sprawdziłem czujnik temperatury pokazał 5800Ohm wiec od razu wydało mi się, że coś jest chyba nie tak, miałem akurat inny czujnik ale niebieski nagrzałem go żeby pokazywał 250 Ohm i podłączyłem do niego tylko wtyczke z ori czujnika, nigdzie go nie wkładałem leżał sobie swobodnie i auto zapaliło bez ziewnięcia tylko zgasło pochwili bo wiadomo zimny miał mtedy za małą dawke, na dniach zmieniam ten czujnik

Awatar użytkownika
krzysztof-bar
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 32
Rejestracja: 15 kwie 2009, 20:38
Lokalizacja: War-Maz

Post autor: krzysztof-bar » 12 paź 2010, 18:48

kolego hubos21, chodzi Ci o czujnik temperatury umieszczony pod zderzakiem z przodu??

Awatar użytkownika
hubos21
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 50
Rejestracja: 30 lip 2010, 19:09
Imię: Hubert
Moje auto: A8 D2
Rocznik: 1999
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: V8 3.7 l
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Lokalizacja: Mogilno

Post autor: hubos21 » 12 paź 2010, 18:57

krzysztof-bar pisze:kolego hubos21, chodzi Ci o czujnik temperatury umieszczony pod zderzakiem z przodu??
nie, chodzi o biały dwupionowy czujnik wkręcony z tyłu w głowicy na jego odczytach bazuje ECU, ten w zderzaku to termometr

Awatar użytkownika
A6 Forum - fassi1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1905
Rejestracja: 23 gru 2007, 21:28
Imię: Forum Audi A6
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2006
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.7TDI 163KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: A6 Forum - fassi1 » 12 paź 2010, 23:19

hubos21 pisze:
fassi1 pisze:Jeśli gaz zwykły czyli III generacja to najprawdopodobniej reduktor zalewa gazem i jest bogato. Reduktor do regeneracji lub nowy.
auta są odpalane ne benzynie więc w reduktorze nawet gazu nie ma

Dzisiaj rano kolejny raz wziąłem miernik i sprawdziłem czujnik temperatury pokazał 5800Ohm wiec od razu wydało mi się, że coś jest chyba nie tak, miałem akurat inny czujnik ale niebieski nagrzałem go żeby pokazywał 250 Ohm i podłączyłem do niego tylko wtyczke z ori czujnika, nigdzie go nie wkładałem leżał sobie swobodnie i auto zapaliło bez ziewnięcia tylko zgasło pochwili bo wiadomo zimny miał mtedy za małą dawke, na dniach zmieniam ten czujnik
Popuszczający reduktor daje takie objawy

Awatar użytkownika
hubos21
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 50
Rejestracja: 30 lip 2010, 19:09
Imię: Hubert
Moje auto: A8 D2
Rocznik: 1999
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: V8 3.7 l
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Lokalizacja: Mogilno

Post autor: hubos21 » 13 paź 2010, 08:11

fassi1 pisze:
hubos21 pisze:
fassi1 pisze:Jeśli gaz zwykły czyli III generacja to najprawdopodobniej reduktor zalewa gazem i jest bogato. Reduktor do regeneracji lub nowy.
auta są odpalane ne benzynie więc w reduktorze nawet gazu nie ma

Dzisiaj rano kolejny raz wziąłem miernik i sprawdziłem czujnik temperatury pokazał 5800Ohm wiec od razu wydało mi się, że coś jest chyba nie tak, miałem akurat inny czujnik ale niebieski nagrzałem go żeby pokazywał 250 Ohm i podłączyłem do niego tylko wtyczke z ori czujnika, nigdzie go nie wkładałem leżał sobie swobodnie i auto zapaliło bez ziewnięcia tylko zgasło pochwili bo wiadomo zimny miał mtedy za małą dawke, na dniach zmieniam ten czujnik
Popuszczający reduktor daje takie objawy
reduktor mógłby popuszczać jakby miał czym a auto pracujące na benzynie ma odcięty dopływ gazu do reduktora przez elektrozawór

Awatar użytkownika
A6 Forum - fassi1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1905
Rejestracja: 23 gru 2007, 21:28
Imię: Forum Audi A6
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2006
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.7TDI 163KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: A6 Forum - fassi1 » 13 paź 2010, 20:50

Reduktory do II generacji w silnikach z closed loop mają wbudowany regulator przepływu gazu bo jak ECU robi cut off to czymś musi być odcinany dopływ gazu a nie jest to robione przez elektrozawór przed reduktorem. Auto odpalasz na benzynie a regulator odcina dopływ gazu, bo po zgaszeniu auta reduktor nadal jest wypełniony gazem. Elektrozawór przed reduktorem tylko odcina dopływ fazy ciekłej.

Awatar użytkownika
hubos21
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 50
Rejestracja: 30 lip 2010, 19:09
Imię: Hubert
Moje auto: A8 D2
Rocznik: 1999
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: V8 3.7 l
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Lokalizacja: Mogilno

Post autor: hubos21 » 13 paź 2010, 20:59

u mnie problemy są tylko na zimnym silniku po nocy jak postoi z 15h-20h więc raczej gazu już by tam nie było jak komuś ciepły nie chce zapalać to może brać to pod uwagę, dzisiaj przestawiłem kalpe spiętrzającą, jest lepiej i chyba tu będe przyczyny szukał, czujnikm temperatury jest dobry

Awatar użytkownika
A6 Forum - fassi1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1905
Rejestracja: 23 gru 2007, 21:28
Imię: Forum Audi A6
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2006
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.7TDI 163KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: A6 Forum - fassi1 » 13 paź 2010, 21:16

A myślisz że gdzie się ten gaz ulatnia z reduktora, do atmosfery?To co zostaje w reduktorze po zgaszeniu zapłonu, na drugi dzień po odpaleniu na zimnym na benzynie zostaje wessane bo regulator dobrze nie trzyma i wtedy idzie i benzyna i trochę gazu i jest za bogato.
To może być jeden z powodów.

Awatar użytkownika
hubos21
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 50
Rejestracja: 30 lip 2010, 19:09
Imię: Hubert
Moje auto: A8 D2
Rocznik: 1999
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: V8 3.7 l
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Lokalizacja: Mogilno

Post autor: hubos21 » 14 paź 2010, 07:42

w takim razie można spróbować odłączyć przy reduktorze wąż od LPG i kompensacje i je zaślepić czymś i rano zobaczyc czy będzie różnica?

Awatar użytkownika
A6 Forum - fassi1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1905
Rejestracja: 23 gru 2007, 21:28
Imię: Forum Audi A6
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2006
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.7TDI 163KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: A6 Forum - fassi1 » 14 paź 2010, 10:14

Tak właśnie można. Dla bezpieczeństwa można odłączyć kable od elektrozaworu przed reduktorem wtedy wiemy że jest zamknięty i nic go nie otworzy.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6/A7 - LPG”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga