[ AFB 2.5 150 KM] Nierówna (brzydka) praca silnika i czarny
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 14
- Rejestracja: 21 maja 2013, 01:28
- Imię: Max
- Moje auto: A6 C7
- Rocznik: 2012
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 CDYA 239KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Brodnica
[ AFB 2.5 150 KM] Nierówna (brzydka) praca silnika i czarny
Witam dzisiaj kupiłem po okazjonalnej cenie a6. Problem polega na tym że auto pracuje bardzo brzydko i kopci mocno na czarno. Nie mogę go rozgrzać ponieważ ma jeszcze uszkodzony wąż od ukłądu chłodzenia i ucika woda. Czy ktoś miał już taki problem. Sprzdający mówił że to wałki, z kolei mój mechanik że albo pompa albo wtryskiwacze. Komputer nie pokazał żadnego błędu. Z góry dzięki za sugestie.
to musiała to być chyba bardzo okazjonalna cena bo teraz może sie okazac,że dołożysz kilka ładnych tysi,żeby jakoś to chodziło,a i tak pewnosci nie ma skoro nie pokazuje żadnych błędów to musisz zrobic logi,wrzucić na forum i wtedy coś będzie wiadomo,bo na razie to można gdybać i wymienić pół samochodu......albo cały
- Naprawa Audi A6
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1362
- Rejestracja: 18 paź 2009, 12:22
- Imię: Tomek
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2006
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.7TDI 180KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
maxior1984, nie kupiłeś okazyjnie - kupiłeś 2.5TDI najprawdopodobniej ze skończonymi wałkami, dÂźwigienkami które już pospadały i mnóstwem części w misie olejowej, gdzie one trafiają i jeszcze z umierającą pompą... A że nie jest to żadna okazja dowiesz się jak będziesz chciał sprzedać, niestety... Ten silnik ma bardzo kiepską renomę...
Ostatnio zmieniony 04 cze 2013, 14:00 przez Naprawa Audi A6, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 84
- Rejestracja: 09 lis 2012, 16:48
- Lokalizacja: Władysławowo
heh to nam Junior Admin tomekkk1 pojechał koledzy... <szok> juz wiele razy temat byl omawiany ze o stanie silnika decyduje wlasciciel prawidlowo eksploatujac go. No niestety kolego maxior1984 wdepnołes na mine - ale nie martw sie postaramy sie wspolnymi silami ci pomoc.
jezeli orientujesz sie jako tako na mechanice to powiedz mi czy ten silnik ciezko odpalic? trzesie nim po odpaleniu? Brakuje mu mocy tj ciezko wkreca sie na obroty?
Przy rozsypanej hydraulice auto tak jakby chodzi na 4 cylindrach i dymi jak radziecki czołg. Najprosciej sciagnac dekle i zobaczyc co tam jest grane.
Z wlasnej dobrej woli proponuje zabrac twoj nowy nabytek do sprawdzonego mechanika ktory postara ci pomoc a nie wyciagnac hajs i razem postarajcie sie poszukac problemu.
Problemem nie musi byc od razu wspomniana wyzej hydraulika moze to byc sto roznych innych przyczyn od turbo po brak kompresji badz najprostszej ze pasek rozrzadu przeskoczyl.
jezeli orientujesz sie jako tako na mechanice to powiedz mi czy ten silnik ciezko odpalic? trzesie nim po odpaleniu? Brakuje mu mocy tj ciezko wkreca sie na obroty?
Przy rozsypanej hydraulice auto tak jakby chodzi na 4 cylindrach i dymi jak radziecki czołg. Najprosciej sciagnac dekle i zobaczyc co tam jest grane.
Z wlasnej dobrej woli proponuje zabrac twoj nowy nabytek do sprawdzonego mechanika ktory postara ci pomoc a nie wyciagnac hajs i razem postarajcie sie poszukac problemu.
Problemem nie musi byc od razu wspomniana wyzej hydraulika moze to byc sto roznych innych przyczyn od turbo po brak kompresji badz najprostszej ze pasek rozrzadu przeskoczyl.
- Naprawa Audi A6
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1362
- Rejestracja: 18 paź 2009, 12:22
- Imię: Tomek
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2006
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.7TDI 180KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Nie miałem absolutnie takiego zamiaru - zakpić czy zdołować, źle mnie zrozumiałeś - taka jest prostu smutna prawda... Niestety większość osób, która twierdzi że te silniki są nieudane właściwie nie zagłębiała się w ten temat:BadBoyKing pisze:heh to nam Junior Admin tomekkk1 pojechał koledzy... <szok> juz wiele razy temat byl omawiany ze o stanie silnika decyduje wlasciciel prawidlowo eksploatujac go. No niestety kolego maxior1984 wdepnołes na mine - ale nie martw sie postaramy sie wspolnymi silami ci pomoc.
przebiegi aut zza zachodniej granicy ponad 400kkm, plus cykl wymiany oleju - "long life" do tego zapchane odmy. Owe najsłabsze elementy (wałki) nadal by trwały i pracowały przy tych przebiegach i z pewnością pracują przy takich przelotach tam gdzie olej był zmieniany częściej i zanim hydraulika dostała w kość
Pompy wtryskowe też po takich przebiegach miały prawo "się odzywać".
W Reichu auta z tym silnikiem jeździły sporo - wszędzie. Były na zakupach, pracowały, zwiedzały i uczestniczyły w rekreacji - więc do Polski docierały niestety z ogromnymi przebiegami
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 14
- Rejestracja: 21 maja 2013, 01:28
- Imię: Max
- Moje auto: A6 C7
- Rocznik: 2012
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 CDYA 239KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Brodnica
Więc tak dzisiaj z kolegą mechanikiem odjechaliśmy przodem i dostaliśmy się do rozrządu okazało się że pompa wody była rozwalona tak że aż rolka się do góry wygięła i sądząc po znacznikach jakie sobie ktoś kiedyś zrobił to przeskoczył rozrząd, bo po prostu się poluzował pasek jak ta rolka się wygięła - dziwne zjawisko jeszcze takiego nie widziałem, aż się pasek w połowie ześrutował, dobrze że nie pękł.
Pasek trzeba było zdjąć i teraz trzeba ustawić rozrząd i mam w związku z tym pytanie, zdjąłem też pokrywy wałków rozrządu.
Jak ustawić teraz ten rozrząd - konkretnie jak zablokować wał bo z pompą sobie poradziłem?
Jak stwierdzić czy wałki są ok, czy nadają się już do wymiany? bo na oko wszystkie krzywki wyglądają tak samo ale może wiecie jaka powinna być ich wysokość i jaka jest tolerancja wytarcia. Sam już nie wiem ile ta imprez będzie kosztować, to co na pewno to kompletny rozrząd, wszystkie rolki paska klinowego, łożysko na sprężarce klimy i łożysko alternatora - bo wszystko strasznie głośno się kręci.
Z góry dzięki za podpowiedzi - moje pierwsze doświadczenie z takim autem i silnikie v6.
Pasek trzeba było zdjąć i teraz trzeba ustawić rozrząd i mam w związku z tym pytanie, zdjąłem też pokrywy wałków rozrządu.
Jak ustawić teraz ten rozrząd - konkretnie jak zablokować wał bo z pompą sobie poradziłem?
Jak stwierdzić czy wałki są ok, czy nadają się już do wymiany? bo na oko wszystkie krzywki wyglądają tak samo ale może wiecie jaka powinna być ich wysokość i jaka jest tolerancja wytarcia. Sam już nie wiem ile ta imprez będzie kosztować, to co na pewno to kompletny rozrząd, wszystkie rolki paska klinowego, łożysko na sprężarce klimy i łożysko alternatora - bo wszystko strasznie głośno się kręci.
Z góry dzięki za podpowiedzi - moje pierwsze doświadczenie z takim autem i silnikie v6.
A6 C6 3.2 Fsi 2006 rok - jest
A6 C5 2,5 TDI 1998 rok - było
A6 C5 2,5 TDI 1998 rok - było
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga