Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[A6 C5 2.0LPG] Falujące obroty i zanikanie mocy

Wszystko co dotyczy instalacji lpg dla wszystkich modeli z silnikami benzynowymi a6 i a7.
ODPOWIEDZ
amadeusz568
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 5
Rejestracja: 25 gru 2009, 15:23
Lokalizacja: Katowice

[A6 C5 2.0LPG] Falujące obroty i zanikanie mocy

Post autor: amadeusz568 » 04 maja 2010, 22:31

Witam!
Kupiłem rok temu Audi A6 C5 Avant 2.0 ALT 20V. Po jakiś miesiącu od zakupu mojej bryki wyskoczył mi check, więc pojechałem do mechanika Audi/VW. Mechanik skasował mi check i wgrał nowy program na przepustnice. Postanowiłem założyć do tego auta gaz, ponieważ mam jeszcze poprzednią 100 C4 z LPG i wszystko chodzi w nim jak lala :-D . Check ponownie pojawił się na trasie dokładnie przed założeniem gazu. Został skasowany i założono gaz BRC. Błąd znów się pojawił, postanowiłem wymienić zmurszałe (miękkie) przewody podciśnienia oraz odmę, lecz błąd nadal wyskakuje. Później jeszcze wymieniłem obie sondy, świece, miałem czyszczoną przepustnice. Nadal bez skutku. Check pojawia się regularnie po około 500 km. Po pewnym czasie postanowiłem kupić Vaga i samemu reperować auto;-) i od tego czasu wyskakują mi ciągle te same 2 błędy:

17536 Długoterminowa adaptacja składu mieszanki 1 - mieszanka uboga (weak mixture)


17545 Długoterminowa adaptacja składu mieszanki 1 - mieszanka bogata - b.jałowy

Samochód na benzynie i na LPG przy dodaniu gazu posiada specyficzne cmoknięcie. Czy to normalne? Na gazie przy niskich temperaturach jak przechodzi z Pb na LPG to falują mu obroty, na ciepłym silniku też czasami falują. Przy dodaniu gazu w obu przypadkach auto pierw zanika (nurkuje, spada na około 500 obrotów, często gaśnie) a potem dopiero dźwigają się obroty. Jeżdżę przeważnie na gazie. Auto czasami na trasie nie ma ducha. Co zrobić żeby znikło falowanie obrotów oraz zanikanie przy dodaniu gazu? Co może być powodem?

sprinter
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 19
Rejestracja: 11 lip 2010, 13:27
Lokalizacja: OLKUSZ

[A6 C5 ALT AVANT MULTITRONIC]

Post autor: sprinter » 26 sie 2010, 20:18

Witam. Mam też instalację BRC też faluję na obrotach gdy zimny czasem zgaśnie brak mocy to samo co u Ciebie ale mi do tego pali od18 do 20ltr w jeździe mieszanej. Mam zmienić instalkę i zobaczymy. Check zaświeca mi się średnio co 5 dni po podłączeniu kompa jest błąd za bogata mieszanka na pierwszym cylindrze i tak w koło. Pozdrawiam :evil:
ŁUKASZ

Awatar użytkownika
A6 Forum - fassi1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1905
Rejestracja: 23 gru 2007, 21:28
Imię: Forum Audi A6
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2006
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.7TDI 163KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: A6 Forum - fassi1 » 27 sie 2010, 07:26

Amadeusz568 upewnij się że masz szczelny układ wydechowy. Co do błędów to powodem może być złe dawkowanie gazu, ale nie wiem jakie błędy wyskakiwały Ci zanim sam zacząłeś sprawdzać co się dzieje.

sprinter
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 19
Rejestracja: 11 lip 2010, 13:27
Lokalizacja: OLKUSZ

Post autor: sprinter » 27 sie 2010, 08:41

Witam. Wcześniej nie było żadnych błędów. A co ma szczelność układu wydechowego wspólnego z instalacją gazową jeśli możesz napisz nie bardzo się orientuję. Na analizatorze spalin wszystko książkowo instalacja BRC 24 sequent wtryski z pomarańczową naklejką . Wszystko ustawiona "ponoć" ok ale tak jak pisałem na gazie wskakuje check na benzynie tego nie ma i jest błąd: za bogata mieszanka na pierwszym cylindrze. Pozdrawiam.
ŁUKASZ

Awatar użytkownika
A6 Forum - fassi1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1905
Rejestracja: 23 gru 2007, 21:28
Imię: Forum Audi A6
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2006
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.7TDI 163KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: A6 Forum - fassi1 » 27 sie 2010, 23:16

sprinter pisze:Witam. Wcześniej nie było żadnych błędów. A co ma szczelność układu wydechowego wspólnego z instalacją gazową jeśli możesz napisz nie bardzo się orientuję. Na analizatorze spalin wszystko książkowo instalacja BRC 24 sequent wtryski z pomarańczową naklejką . Wszystko ustawiona "ponoć" ok ale tak jak pisałem na gazie wskakuje check na benzynie tego nie ma i jest błąd: za bogata mieszanka na pierwszym cylindrze. Pozdrawiam.
Czytaj uważnie, odpisywałem koledze który zakładał temat. Nieszczelność układu wydechowego ma wpływ na pracę silnika a na gazie skutki nieszczelności będą bardziej widoczne. ECU nie monitoruje składu mieszanki z każdego cylindra a jedynie z banków a u Ciebie jest jeden więc takiego błędu jak za bogata mieszanka na pierwszym cylindrze VAG nie pokazuje. Po za tym jeśli pokazuje błąd o za bogatej mieszance to tak książkowo nie jest.
Podaj wartości korekt długoterminowych biegu jałowego i średniego obciążenia z ECU benzynowego jakie pokazuje VAG.

sprinter
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 19
Rejestracja: 11 lip 2010, 13:27
Lokalizacja: OLKUSZ

Post autor: sprinter » 28 sie 2010, 14:03

Witam. Niestety nie znam się na tym o czym piszesz, wiem co pisało u mechanika mojego kolegi na laptopie jak się podłączył więc tyle napisałem.Kiedy będziesz w Polsce chętnie bym podjechał do kogoś kto ma o tym pojęcie a widzę że do takich należysz bo u mnie bez obrazy albo się nikomu nie chce albo nie mają kompetencji żeby się tym zająć. Dzięki za drobną poradę i czekam kiedy będziesz w Polsce <mikołaj> . Pozdrawiam.
ŁUKASZ

Awatar użytkownika
A6 Forum - fassi1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1905
Rejestracja: 23 gru 2007, 21:28
Imię: Forum Audi A6
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2006
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.7TDI 163KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: A6 Forum - fassi1 » 29 sie 2010, 14:36

Do auta z twoim rocznikiem i twoim silnikiem jeszcze się nie podłączałem ale aby ECU kontrolowało mieszankę z każdego cylindra to w silniku 4 cylindrowym musiałbyś mieć 4 sondy lambda po 1 na każdy cylinder na kolektorze wylotowym a tak nie jest. Jest jedna sonda na kolektorze wylotowym i kontroluje mieszankę 4 cylindrów na raz więc jak jest zła mieszanka to ECU nie wie który cylinder dostaje więcej a który mniej.

sprinter
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 19
Rejestracja: 11 lip 2010, 13:27
Lokalizacja: OLKUSZ

Post autor: sprinter » 30 sie 2010, 16:56

Witam. Fassi1 jak zakładałem instalację to koleś mówił że nie podpina się ani pod lambde ani przepływkę. Powiedz jak są idealne wskazania na analizatorze spalin na benzynie i na gazie to może układ wydechowy być nie szczelny?? Wydaje mi się że nie bardzo wskazania były by ok jakby szczelność była do dupy? A wiesz może co może być że podczas ostrego przyspieszania bardzo głośne dźwięki dochodzą z pod maski coś jakby z filtra powietrza sprawdzałem cały filtr oraz obudowę i są szczelne a auto mam na multitronicu może tak mają auta z multitroniciem. Pozdrawiam.
ŁUKASZ

Awatar użytkownika
A6 Forum - fassi1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1905
Rejestracja: 23 gru 2007, 21:28
Imię: Forum Audi A6
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2006
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.7TDI 163KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: A6 Forum - fassi1 » 30 sie 2010, 19:11

ÂŻadna instalacja gazowa nie potrzebuje podłączania pod przepływkę, nawet nie ma takiej możliwości, pierwszy raz o takim czymś słyszę. Co do analizatora spalin to czy testowane były spaliny podczas jazdy? Nie wydaje mi się więc bieg jałowy to nie wszystko. Czy masz dostęp do vaga i możesz sprawdzić pewne odczyty? Co do chałasu to może reduktor nie jest dobrze zamocowany i podczas jazdy dostaje wibracji co jest normalne i tłucze o coś.

shadow
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 19
Rejestracja: 12 paź 2010, 16:49
Lokalizacja: szczecin

Post autor: shadow » 13 paź 2010, 23:07

Jak szybko przełączasz z benzyny na gaz ?

sprinter
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 19
Rejestracja: 11 lip 2010, 13:27
Lokalizacja: OLKUSZ

Post autor: sprinter » 15 paź 2010, 20:06

Z benzyny na gaz przeskakuje raz po kilometrze raz po 2,2 km a niekiedy po 4.
ŁUKASZ

shadow
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 19
Rejestracja: 12 paź 2010, 16:49
Lokalizacja: szczecin

Post autor: shadow » 15 paź 2010, 21:31

Bo ja nie wiedziałem i od razu przełączałem na gaz, w lecie było ok, ale jak się zrobiło zimno to (już nie pamiętam ale temp. musi dojść do 60 stopni), żeby przełączyć na gaz. Załatwiłem w ten sposób parownik i zaczął mi wariować z obrotami, coś podobnego jak Tobie.

sprinter
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 19
Rejestracja: 11 lip 2010, 13:27
Lokalizacja: OLKUSZ

[Audi A6 C5 2.0 Benzyna Multitronic Avant]

Post autor: sprinter » 17 paź 2010, 13:30

Witam. Ja nie przełączam na gaz sam się przełącza nie wiem o jakiej Ty piszesz instalacji ale sekwencyjna instalacja przełącza się sama. Ale możliwe że to parownik nie twierdzę że nie. Jest na gwarancji więc się tym zajmę. Póki co jeżdżę i się wściekam bo jak się nie dogrzeje to obroty bardzo skaczą i gaśnie. Znajdę trochę czasu bo na brak zajęć nie narzekam i wezmę się za to. Pozdrawiam. Ale jakbyś miał jeszcze jakieś pomysły to daj znać.
ŁUKASZ

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6/A7 - LPG”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga