Forum Audi A6 Klub Strona Główna




PRZYPOMNIJ HASLO

 

 Ogłoszenie 
Zanim napiszesz nowy temat na forum a6, skorzystaj ze standardowej lub poniższej, dodatkowej wyszukiwarki. Twój problem mógł być już omawiany.

tuning audi a6 felgi audi a6 audi a6 xenon reklama Tarcze, hamulce forum a6 forum a6
Turboelita.pl Sklep alufelgi Express Parts Regeneracja HC Wyświetlacz LCD AZ Auto Serwis Układ hamulcowy Auto Oświetlenie Sklepledowy.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[A6 C5 2.0LPG] Falujące obroty i zanikanie mocy
Autor Wiadomość
amadeusz568 


Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 2.0 136KM
Napęd: FWD
Rok: 2004
Skrzynia: Manual
Kod silnika: ALT
Dołączył: 25 Gru 2009
Posty: 5
Skąd: Tarn. Góry
Wysłany: 2010-05-04, 22:31   [A6 C5 2.0LPG] Falujące obroty i zanikanie mocy

Witam!
Kupiłem rok temu Audi A6 C5 Avant 2.0 ALT 20V. Po jakiś miesiącu od zakupu mojej bryki wyskoczył mi check, więc pojechałem do mechanika Audi/VW. Mechanik skasował mi check i wgrał nowy program na przepustnice. Postanowiłem założyć do tego auta gaz, ponieważ mam jeszcze poprzednią 100 C4 z LPG i wszystko chodzi w nim jak lala :-D . Check ponownie pojawił się na trasie dokładnie przed założeniem gazu. Został skasowany i założono gaz BRC. Błąd znów się pojawił, postanowiłem wymienić zmurszałe (miękkie) przewody podciśnienia oraz odmę, lecz błąd nadal wyskakuje. Później jeszcze wymieniłem obie sondy, świece, miałem czyszczoną przepustnice. Nadal bez skutku. Check pojawia się regularnie po około 500 km. Po pewnym czasie postanowiłem kupić Vaga i samemu reperować auto;-) i od tego czasu wyskakują mi ciągle te same 2 błędy:

17536 Długoterminowa adaptacja składu mieszanki 1 - mieszanka uboga (weak mixture)


17545 Długoterminowa adaptacja składu mieszanki 1 - mieszanka bogata - b.jałowy

Samochód na benzynie i na LPG przy dodaniu gazu posiada specyficzne cmoknięcie. Czy to normalne? Na gazie przy niskich temperaturach jak przechodzi z Pb na LPG to falują mu obroty, na ciepłym silniku też czasami falują. Przy dodaniu gazu w obu przypadkach auto pierw zanika (nurkuje, spada na około 500 obrotów, często gaśnie) a potem dopiero dźwigają się obroty. Jeżdżę przeważnie na gazie. Auto czasami na trasie nie ma ducha. Co zrobić żeby znikło falowanie obrotów oraz zanikanie przy dodaniu gazu? Co może być powodem?
 
 
Tomek.TDI 



Model: A6 C6
Nadwozie: Sedan
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.7TDI 163KM
Napęd: FWD
Rok: 2006
Skrzynia: Manual
Kod silnika: BSG
Imię: Tomek
Wiek: 31
Dołączył: 1 Kwietnia 2008
Posty: 2356
Skąd: Warszawa
sprinter 


Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 2.0 130KM
Napęd: FWD
Rok: 2004
Skrzynia: Multitronic
Wiek: 36
Dołączył: 11 Lip 2010
Posty: 13
Skąd: OLKUSZ
Wysłany: 2010-08-26, 20:18   [A6 C5 ALT AVANT MULTITRONIC]

Witam. Mam też instalację BRC też faluję na obrotach gdy zimny czasem zgaśnie brak mocy to samo co u Ciebie ale mi do tego pali od18 do 20ltr w jeździe mieszanej. Mam zmienić instalkę i zobaczymy. Check zaświeca mi się średnio co 5 dni po podłączeniu kompa jest błąd za bogata mieszanka na pierwszym cylindrze i tak w koło. Pozdrawiam :evil:
_________________
ŁUKASZ
 
 
fassi1 


Model: Inne
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: Inny
Napęd: Quattro
Rok: 1999
Skrzynia: Manual
Imię: Krzysztof
Pomógł: 39 razy
Wiek: 34
Dołączył: 23 Gru 2007
Posty: 1961
Skąd: Luton/UK
Wysłany: 2010-08-27, 07:26   

Amadeusz568 upewnij się że masz szczelny układ wydechowy. Co do błędów to powodem może być złe dawkowanie gazu, ale nie wiem jakie błędy wyskakiwały Ci zanim sam zacząłeś sprawdzać co się dzieje.
_________________
LPG montaż, serwis, naprawy instalacji gazowych na terenie Anglii
strojenie LPG na AFR
+447842912415 www.leadingpowergas.co.uk
4.2 montaż http://lpg-forum.pl/viewtopic.php?t=16943
2.4 montaż http://lpg-forum.pl/viewtopic.php?t=15499
1.8T montaż http://lpg-forum.pl/viewtopic.php?t=15921
 
 
Tomek.TDI 



Model: A6 C6
Nadwozie: Sedan
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.7TDI 163KM
Napęd: FWD
Rok: 2006
Skrzynia: Manual
Kod silnika: BSG
Imię: Tomek
Wiek: 31
Dołączył: 1 Kwietnia 2008
Posty: 2356
Skąd: Warszawa
sprinter 


Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 2.0 130KM
Napęd: FWD
Rok: 2004
Skrzynia: Multitronic
Wiek: 36
Dołączył: 11 Lip 2010
Posty: 13
Skąd: OLKUSZ
Wysłany: 2010-08-27, 08:41   

Witam. Wcześniej nie było żadnych błędów. A co ma szczelność układu wydechowego wspólnego z instalacją gazową jeśli możesz napisz nie bardzo się orientuję. Na analizatorze spalin wszystko książkowo instalacja BRC 24 sequent wtryski z pomarańczową naklejką . Wszystko ustawiona "ponoć" ok ale tak jak pisałem na gazie wskakuje check na benzynie tego nie ma i jest błąd: za bogata mieszanka na pierwszym cylindrze. Pozdrawiam.
_________________
ŁUKASZ
 
 
fassi1 


Model: Inne
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: Inny
Napęd: Quattro
Rok: 1999
Skrzynia: Manual
Imię: Krzysztof
Pomógł: 39 razy
Wiek: 34
Dołączył: 23 Gru 2007
Posty: 1961
Skąd: Luton/UK
Wysłany: 2010-08-27, 23:16   

sprinter napisał/a:
Witam. Wcześniej nie było żadnych błędów. A co ma szczelność układu wydechowego wspólnego z instalacją gazową jeśli możesz napisz nie bardzo się orientuję. Na analizatorze spalin wszystko książkowo instalacja BRC 24 sequent wtryski z pomarańczową naklejką . Wszystko ustawiona "ponoć" ok ale tak jak pisałem na gazie wskakuje check na benzynie tego nie ma i jest błąd: za bogata mieszanka na pierwszym cylindrze. Pozdrawiam.

Czytaj uważnie, odpisywałem koledze który zakładał temat. Nieszczelność układu wydechowego ma wpływ na pracę silnika a na gazie skutki nieszczelności będą bardziej widoczne. ECU nie monitoruje składu mieszanki z każdego cylindra a jedynie z banków a u Ciebie jest jeden więc takiego błędu jak za bogata mieszanka na pierwszym cylindrze VAG nie pokazuje. Po za tym jeśli pokazuje błąd o za bogatej mieszance to tak książkowo nie jest.
Podaj wartości korekt długoterminowych biegu jałowego i średniego obciążenia z ECU benzynowego jakie pokazuje VAG.
_________________
LPG montaż, serwis, naprawy instalacji gazowych na terenie Anglii
strojenie LPG na AFR
+447842912415 www.leadingpowergas.co.uk
4.2 montaż http://lpg-forum.pl/viewtopic.php?t=16943
2.4 montaż http://lpg-forum.pl/viewtopic.php?t=15499
1.8T montaż http://lpg-forum.pl/viewtopic.php?t=15921
 
 
sprinter 


Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 2.0 130KM
Napęd: FWD
Rok: 2004
Skrzynia: Multitronic
Wiek: 36
Dołączył: 11 Lip 2010
Posty: 13
Skąd: OLKUSZ
Wysłany: 2010-08-28, 14:03   

Witam. Niestety nie znam się na tym o czym piszesz, wiem co pisało u mechanika mojego kolegi na laptopie jak się podłączył więc tyle napisałem.Kiedy będziesz w Polsce chętnie bym podjechał do kogoś kto ma o tym pojęcie a widzę że do takich należysz bo u mnie bez obrazy albo się nikomu nie chce albo nie mają kompetencji żeby się tym zająć. Dzięki za drobną poradę i czekam kiedy będziesz w Polsce <mikołaj> . Pozdrawiam.
_________________
ŁUKASZ
 
 
Tomek.TDI 



Model: A6 C6
Nadwozie: Sedan
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.7TDI 163KM
Napęd: FWD
Rok: 2006
Skrzynia: Manual
Kod silnika: BSG
Imię: Tomek
Wiek: 31
Dołączył: 1 Kwietnia 2008
Posty: 2356
Skąd: Warszawa
fassi1 


Model: Inne
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: Inny
Napęd: Quattro
Rok: 1999
Skrzynia: Manual
Imię: Krzysztof
Pomógł: 39 razy
Wiek: 34
Dołączył: 23 Gru 2007
Posty: 1961
Skąd: Luton/UK
Wysłany: 2010-08-29, 14:36   

Do auta z twoim rocznikiem i twoim silnikiem jeszcze się nie podłączałem ale aby ECU kontrolowało mieszankę z każdego cylindra to w silniku 4 cylindrowym musiałbyś mieć 4 sondy lambda po 1 na każdy cylinder na kolektorze wylotowym a tak nie jest. Jest jedna sonda na kolektorze wylotowym i kontroluje mieszankę 4 cylindrów na raz więc jak jest zła mieszanka to ECU nie wie który cylinder dostaje więcej a który mniej.
_________________
LPG montaż, serwis, naprawy instalacji gazowych na terenie Anglii
strojenie LPG na AFR
+447842912415 www.leadingpowergas.co.uk
4.2 montaż http://lpg-forum.pl/viewtopic.php?t=16943
2.4 montaż http://lpg-forum.pl/viewtopic.php?t=15499
1.8T montaż http://lpg-forum.pl/viewtopic.php?t=15921
 
 
sprinter 


Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 2.0 130KM
Napęd: FWD
Rok: 2004
Skrzynia: Multitronic
Wiek: 36
Dołączył: 11 Lip 2010
Posty: 13
Skąd: OLKUSZ
Wysłany: 2010-08-30, 16:56   

Witam. Fassi1 jak zakładałem instalację to koleś mówił że nie podpina się ani pod lambde ani przepływkę. Powiedz jak są idealne wskazania na analizatorze spalin na benzynie i na gazie to może układ wydechowy być nie szczelny?? Wydaje mi się że nie bardzo wskazania były by ok jakby szczelność była do dupy? A wiesz może co może być że podczas ostrego przyspieszania bardzo głośne dźwięki dochodzą z pod maski coś jakby z filtra powietrza sprawdzałem cały filtr oraz obudowę i są szczelne a auto mam na multitronicu może tak mają auta z multitroniciem. Pozdrawiam.
_________________
ŁUKASZ
 
 
fassi1 


Model: Inne
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: Inny
Napęd: Quattro
Rok: 1999
Skrzynia: Manual
Imię: Krzysztof
Pomógł: 39 razy
Wiek: 34
Dołączył: 23 Gru 2007
Posty: 1961
Skąd: Luton/UK
Wysłany: 2010-08-30, 19:11   

?adna instalacja gazowa nie potrzebuje podłączania pod przepływkę, nawet nie ma takiej możliwości, pierwszy raz o takim czymś słyszę. Co do analizatora spalin to czy testowane były spaliny podczas jazdy? Nie wydaje mi się więc bieg jałowy to nie wszystko. Czy masz dostęp do vaga i możesz sprawdzić pewne odczyty? Co do chałasu to może reduktor nie jest dobrze zamocowany i podczas jazdy dostaje wibracji co jest normalne i tłucze o coś.
_________________
LPG montaż, serwis, naprawy instalacji gazowych na terenie Anglii
strojenie LPG na AFR
+447842912415 www.leadingpowergas.co.uk
4.2 montaż http://lpg-forum.pl/viewtopic.php?t=16943
2.4 montaż http://lpg-forum.pl/viewtopic.php?t=15499
1.8T montaż http://lpg-forum.pl/viewtopic.php?t=15921
 
 
Tomek.TDI 



Model: A6 C6
Nadwozie: Sedan
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.7TDI 163KM
Napęd: FWD
Rok: 2006
Skrzynia: Manual
Kod silnika: BSG
Imię: Tomek
Wiek: 31
Dołączył: 1 Kwietnia 2008
Posty: 2356
Skąd: Warszawa
shadow 


Model: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI 150KM
Napęd: Quattro
Rok: 2003
Skrzynia: Manual
Wiek: 38
Dołączył: 12 Paź 2010
Posty: 7
Skąd: szczecin
Wysłany: 2010-10-13, 23:07   

Jak szybko przełączasz z benzyny na gaz ?
 
 
sprinter 


Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 2.0 130KM
Napęd: FWD
Rok: 2004
Skrzynia: Multitronic
Wiek: 36
Dołączył: 11 Lip 2010
Posty: 13
Skąd: OLKUSZ
Wysłany: 2010-10-15, 20:06   

Z benzyny na gaz przeskakuje raz po kilometrze raz po 2,2 km a niekiedy po 4.
_________________
ŁUKASZ
 
 
shadow 


Model: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI 150KM
Napęd: Quattro
Rok: 2003
Skrzynia: Manual
Wiek: 38
Dołączył: 12 Paź 2010
Posty: 7
Skąd: szczecin
Wysłany: 2010-10-15, 21:31   

Bo ja nie wiedziałem i od razu przełączałem na gaz, w lecie było ok, ale jak się zrobiło zimno to (już nie pamiętam ale temp. musi dojść do 60 stopni), żeby przełączyć na gaz. Załatwiłem w ten sposób parownik i zaczął mi wariować z obrotami, coś podobnego jak Tobie.
 
 
Tomek.TDI 



Model: A6 C6
Nadwozie: Sedan
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.7TDI 163KM
Napęd: FWD
Rok: 2006
Skrzynia: Manual
Kod silnika: BSG
Imię: Tomek
Wiek: 31
Dołączył: 1 Kwietnia 2008
Posty: 2356
Skąd: Warszawa
sprinter 


Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 2.0 130KM
Napęd: FWD
Rok: 2004
Skrzynia: Multitronic
Wiek: 36
Dołączył: 11 Lip 2010
Posty: 13
Skąd: OLKUSZ
Wysłany: 2010-10-17, 13:30   [Audi A6 C5 2.0 Benzyna Multitronic Avant]

Witam. Ja nie przełączam na gaz sam się przełącza nie wiem o jakiej Ty piszesz instalacji ale sekwencyjna instalacja przełącza się sama. Ale możliwe że to parownik nie twierdzę że nie. Jest na gwarancji więc się tym zajmę. Póki co jeżdżę i się wściekam bo jak się nie dogrzeje to obroty bardzo skaczą i gaśnie. Znajdę trochę czasu bo na brak zajęć nie narzekam i wezmę się za to. Pozdrawiam. Ale jakbyś miał jeszcze jakieś pomysły to daj znać.
_________________
ŁUKASZ
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do: