Forum Audi A6 Klub Strona Główna




PRZYPOMNIJ HASLO

 

 Ogłoszenie 
Zanim napiszesz nowy temat, skorzystaj ze standardowej lub poniższej, dodatkowej wyszukiwarki. Twój problem mógł być już omawiany.

SKLEP AUDI felgi audi a6 audi a6 xenon reklama Tarcze, hamulce forum a6 forum a6
Sklep, części Sklep alufelgiExpress Parts Regeneracja HC Wyświetlacz LCD AZ Auto Serwis Układ hamulcowy Auto Oświetlenie Sklepledowy.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[ AFB 2.5 150 KM] Nierówna (brzydka) praca silnika i czarny
Autor Wiadomość
maxior1984 


Model: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 3.2 FSI 255KM
Napęd: Quattro
Rok: 2006
Skrzynia: Automat
Imię: Maksymilian
Wiek: 30
Dołączył: 21 Maj 2013
Posty: 4
Skąd: Golub-Dobrzyń
Wysłany: 2013-05-21, 01:38   [ AFB 2.5 150 KM] Nierówna (brzydka) praca silnika i czarny

Witam dzisiaj kupiłem po okazjonalnej cenie a6. Problem polega na tym że auto pracuje bardzo brzydko i kopci mocno na czarno. Nie mogę go rozgrzać ponieważ ma jeszcze uszkodzony wąż od ukłądu chłodzenia i ucika woda. Czy ktoś miał już taki problem. Sprzdający mówił że to wałki, z kolei mój mechanik że albo pompa albo wtryskiwacze. Komputer nie pokazał żadnego błędu. Z góry dzięki za sugestie.
 
 
Tomek.TDI 



Model: A6 C6
Nadwozie: Sedan
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.7TDI 163KM
Napęd: FWD
Rok: 2006
Skrzynia: Manual
Kod silnika: BSG
Imię: Tomek
Wiek: 31
Dołączył: 1 Kwietnia 2008
Posty: 2356
Skąd: Warszawa
gacuś 


Model: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI 150KM
Napęd: FWD
Rok: 1998
Skrzynia: Manual
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 05 Paź 2009
Posty: 317
Skąd: Kraków
Wysłany: 2013-05-21, 08:47   

to musiała to być chyba bardzo okazjonalna cena bo teraz może sie okazac,że dołożysz kilka ładnych tysi,żeby jakoś to chodziło,a i tak pewnosci nie ma <glupek> skoro nie pokazuje żadnych błędów to musisz zrobic logi,wrzucić na forum i wtedy coś będzie wiadomo,bo na razie to można gdybać i wymienić pół samochodu......albo cały :|
 
 
tomekkk1 



Model: Volvo S80
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.4 163KM
Napęd: FWD
Rok: 2005
Skrzynia: Automat
Imię: Tomek
Pomógł: 34 razy
Wiek: 35
Dołączył: 18 Paź 2009
Posty: 2496
Skąd: Stoke-on-Trent/UK
Wysłany: 2013-05-21, 11:54   

maxior1984, nie kupiłeś okazyjnie - kupiłeś 2.5TDI najprawdopodobniej ze skończonymi wałkami, d?wigienkami które już pospadały i mnóstwem części w misie olejowej, gdzie one trafiają i jeszcze z umierającą pompą... A że nie jest to żadna okazja dowiesz się jak będziesz chciał sprzedać, niestety... Ten silnik ma bardzo kiepską renomę...
_________________
Pozdrawiam - tomekkk1

Jest: Volvo S80 2.4 D5 163KM Lux ASB MY2006

Ostatnio zmieniony przez tomekkk1 2013-06-04, 14:00, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Tomek.TDI 



Model: A6 C6
Nadwozie: Sedan
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.7TDI 163KM
Napęd: FWD
Rok: 2006
Skrzynia: Manual
Kod silnika: BSG
Imię: Tomek
Wiek: 31
Dołączył: 1 Kwietnia 2008
Posty: 2356
Skąd: Warszawa
BadBoyKing 


Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI AKE 180KM
Napęd: Quattro
Rok: 2002
Skrzynia: Manual
Kod silnika: AKE
Dołączył: 09 Lis 2012
Posty: 64
Skąd: Bełżec
Wysłany: 2013-05-21, 17:47   

heh to nam Junior Admin tomekkk1 pojechał koledzy... <szok> juz wiele razy temat byl omawiany ze o stanie silnika decyduje wlasciciel prawidlowo eksploatujac go. No niestety kolego maxior1984 wdepnołes na mine - ale nie martw sie postaramy sie wspolnymi silami ci pomoc.

jezeli orientujesz sie jako tako na mechanice to powiedz mi czy ten silnik ciezko odpalic? trzesie nim po odpaleniu? Brakuje mu mocy tj ciezko wkreca sie na obroty?

Przy rozsypanej hydraulice auto tak jakby chodzi na 4 cylindrach i dymi jak radziecki czołg. Najprosciej sciagnac dekle i zobaczyc co tam jest grane.

Z wlasnej dobrej woli proponuje zabrac twoj nowy nabytek do sprawdzonego mechanika ktory postara ci pomoc a nie wyciagnac hajs i razem postarajcie sie poszukac problemu.

Problemem nie musi byc od razu wspomniana wyzej hydraulika moze to byc sto roznych innych przyczyn od turbo po brak kompresji badz najprostszej ze pasek rozrzadu przeskoczyl.
 
 
tomekkk1 



Model: Volvo S80
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.4 163KM
Napęd: FWD
Rok: 2005
Skrzynia: Automat
Imię: Tomek
Pomógł: 34 razy
Wiek: 35
Dołączył: 18 Paź 2009
Posty: 2496
Skąd: Stoke-on-Trent/UK
Wysłany: 2013-05-21, 18:16   

BadBoyKing napisał/a:
heh to nam Junior Admin tomekkk1 pojechał koledzy... <szok> juz wiele razy temat byl omawiany ze o stanie silnika decyduje wlasciciel prawidlowo eksploatujac go. No niestety kolego maxior1984 wdepnołes na mine - ale nie martw sie postaramy sie wspolnymi silami ci pomoc.

Nie miałem absolutnie takiego zamiaru - zakpić czy zdołować, źle mnie zrozumiałeś - taka jest prostu smutna prawda... Niestety większość osób, która twierdzi że te silniki są nieudane właściwie nie zagłębiała się w ten temat:

przebiegi aut zza zachodniej granicy ponad 400kkm, plus cykl wymiany oleju - "long life" do tego zapchane odmy. Owe najsłabsze elementy (wałki) nadal by trwały i pracowały przy tych przebiegach i z pewnością pracują przy takich przelotach tam gdzie olej był zmieniany częściej i zanim hydraulika dostała w kość <okok>
Pompy wtryskowe też po takich przebiegach miały prawo "się odzywać".
W Reichu auta z tym silnikiem jeździły sporo - wszędzie. Były na zakupach, pracowały, zwiedzały i uczestniczyły w rekreacji - więc do Polski docierały niestety z ogromnymi przebiegami :)
_________________
Pozdrawiam - tomekkk1

Jest: Volvo S80 2.4 D5 163KM Lux ASB MY2006

 
 
maxior1984 


Model: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 3.2 FSI 255KM
Napęd: Quattro
Rok: 2006
Skrzynia: Automat
Imię: Maksymilian
Wiek: 30
Dołączył: 21 Maj 2013
Posty: 4
Skąd: Golub-Dobrzyń
Wysłany: 2013-05-22, 01:07   

Więc tak dzisiaj z kolegą mechanikiem odjechaliśmy przodem i dostaliśmy się do rozrządu okazało się że pompa wody była rozwalona tak że aż rolka się do góry wygięła i sądząc po znacznikach jakie sobie ktoś kiedyś zrobił to przeskoczył rozrząd, bo po prostu się poluzował pasek jak ta rolka się wygięła - dziwne zjawisko jeszcze takiego nie widziałem, aż się pasek w połowie ześrutował, dobrze że nie pękł.
Pasek trzeba było zdjąć i teraz trzeba ustawić rozrząd i mam w związku z tym pytanie, zdjąłem też pokrywy wałków rozrządu.
Jak ustawić teraz ten rozrząd - konkretnie jak zablokować wał bo z pompą sobie poradziłem?
Jak stwierdzić czy wałki są ok, czy nadają się już do wymiany? bo na oko wszystkie krzywki wyglądają tak samo ale może wiecie jaka powinna być ich wysokość i jaka jest tolerancja wytarcia. Sam już nie wiem ile ta imprez będzie kosztować, to co na pewno to kompletny rozrząd, wszystkie rolki paska klinowego, łożysko na sprężarce klimy i łożysko alternatora - bo wszystko strasznie głośno się kręci.
Z góry dzięki za podpowiedzi - moje pierwsze doświadczenie z takim autem i silnikie v6. <stres>
_________________
A6 C6 3.2 Fsi 2006 rok - jest
A6 C5 2,5 TDI 1998 rok - było
 
 
Tomek.TDI 



Model: A6 C6
Nadwozie: Sedan
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.7TDI 163KM
Napęd: FWD
Rok: 2006
Skrzynia: Manual
Kod silnika: BSG
Imię: Tomek
Wiek: 31
Dołączył: 1 Kwietnia 2008
Posty: 2356
Skąd: Warszawa
bartek915 



Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI 150KM
Napęd: FWD
Rok: 2000
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: AKN
Pomógł: 1 raz
Wiek: 24
Dołączył: 04 Sty 2009
Posty: 75
Skąd: Oleśnica/Wrocław
Wysłany: 2013-05-23, 20:13   

Wymieniałem ostatnio kolego wszystkie rolki i paski jakie są (włącznie z paskiem mikro) i płaciłem 1500zł
_________________
80 B2 81' 1.8i 82kW
A6 C4 97' 2.5 TDi 85kW
A6 C5 00' 2.5 TDi 110kW
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do: